Najczęściej zadawane pytania

Co to jest broker kurierski?

Broker kurierski to firma współpracująca z różnymi kurierami, oferująca ich usługi taniej niż miałoby to miejsce w przypadku zamawiania takich usług bezpośrednio u danego kuriera. Broker kurierski pośredniczy w zamawianiu paczek, a dzięki możliwości pozyskania dla danego kuriera dużej liczby klientów, może negocjować z nim stawki, dzięki czemu klienci mogą zaoszczędzić nawet do kilkudziesięciu procent ceny każdego nadania. Z usług brokera kurierskiego mogą korzystać zarówno przedsiębiorcy, jak i osoby indywidualne, nie ma też minimalnej ilości paczek – można nadawać setki albo zaledwie jedną.
Broker kurierski jako pośrednik pozwala na zminimalizowanie formalności i skrócenie wszystkich procesów związanych z wysyłką. Nie trzeba podpisywać umowy, wystarczy jedynie zarejestrować się w serwisie. Konto na platformie brokera kurierskiego można założyć dosłownie w kilka minut i od razu uzyskać dostęp do wszystkich funkcji, sprawdzać ceny, testować różne opcje wysyłki i zapoznać się ze wszystkimi ważnymi informacjami, jakie pozwolą zautomatyzować proces wysyłki, obniżyć jej koszty i przyspieszyć wysyłkę.

Jak się zarejestrować w serwisie Furgonetka.pl?

Aby zarejestrować się w serwisie wystarczy założyć darmowe konto poprzez formularz rejestracyjny dostępny tutaj.

Jak zamówić kuriera?

Aby zamówić kuriera należy:

  • Zalogować się do serwisu.
  • Wypełnić formularz zamówienia.
  • Podać dane nadawcy i odbiorcy paczki.
  • Uzupełnić szczegóły dotyczące przesyłki - podać jej wagę, wymiary, kształt, rodzaj opakowania, zawartość.
  • Zaznaczyć ewentualne usługi dodatkowe.
  • Wybrać ofertę jednego z przewoźników i opłacić zamówienie.
  • Przekazać paczkę kurierowi lub zanieść ją do wybranego punktu nadania.

Z usług jakich firm kurierskich można skorzystać na Furgonetka.pl?

W serwisie Furgonetka.pl można skorzystać z oferty aż 10 firm kurierskich. Są to następujące firmy: DHL, DPD, FedEx, UPS, InPost, Pocztex48, GLS, Geis, Paczka w RUCHu, X-press Couriers.

Jakie rodzaje przesyłek można nadawać poprzez Furgonetka.pl?

Na Furgonetka.pl można zamawiać przesyłki miejskie, krajowe oraz międzynarodowe.
Dodatkowo na Furgonetka.pl można nadawać następujące rodzaje przesyłek:

  • koperty, czyli tzw. DOX - są to przesyłki zapakowane w koperty, których zawartość stanowią dokumenty lub przedmioty o bardzo małym rozmiarze,
  • paczki - przesyłki standardowe lub expresowe o wadze do 30 kg lub do 31,5 kg. Niektóre firmy kurierskie (UPS) przyjmują do transportu przesyłki jako paczki do wagi nawet 70 kg.
  • palety - to przesyłki, które ze względu na swoją wagę nie mieszczą się w definicji przesyłek paczkowych, więc przyjętym sposobem ich transportu są przesyłki paletowe. Pojedyncza paleta może mieć ciężar nawet do 1000 kg, ale w przypadku takich przesyłek dokładne cenniki oraz definicje usługi są zależne od wybranej firmy kurierskiej. W zależności od firmy, na paletach umieszcza się paczki cięższe niż 30, 50, 70 kg lub 100 kg.

Jakie są dostępne rodzaje dostawy?

Ze względu na sposób nadawania i doręczania przesyłek możemy wyróżnić następujące rodzaje spedycji w transporcie:

  • od drzwi do drzwi (door to door - D2D) – kurier przyjeżdża po przesyłkę do nadawcy i doręcza ją pod adres odbiorcy,
  • od punktu do punktu (point to point - P2P) – nadawca zanosi przesyłkę do punktu, odbiorca odbiera ją samodzielnie ze wskazanego punktu,
  • od punktu do drzwi (point to door - P2D) – nadawca zanosi przesyłkę do punktu, a kurier doręcza ją pod adres odbiorcy.
  • od drzwi do punktu (door to point - D2P) - kurier przyjeżdża po przesyłkę do nadawcy, odbiorca odbiera ją samodzielnie ze wskazanego punktu.

Jaki jest czas dostarczenia przesyłki w usługach krajowych?

W usługach krajowych czas doręczenia przesyłki wynosi:

  • dla przesyłki standardowej – regulaminy firm kurierskich podają, że takie przesyłki są dostarczane w terminie do dwóch dni roboczych, ale zwykle dostarczenie ma miejsce już kolejnego dnia. Wyjątek stanowi tutaj Paczka w Ruchu lub Kurier48 (z nadaniem po godz. 15), które są dostarczane do 4 dni roboczych,
  • dla przesyłki z gwarantowanym terminem doręczenia – takie przesyłki oferuje UPS (UPS Express Saver). Są one dostarczane zawsze następnego dnia roboczego,
  • przesyłki ekspresowe – te przesyłki są dostarczane następnego dnia roboczego i do wybranej godziny. DPD oferuje usługę doręczenia do 9.30 lub do 12.00.

Jaki jest czas dostarczenia przesyłki w usługach międzynarodowych?

W usługach międzynarodowych czas doręczenia przesyłki wynosi:

  • dla przesyłki standardowej od 3 do 5 dni roboczych,
  • dla przesyłki lotniczej do 3 dni roboczych.

Kiedy otrzymam fakturę?

Furgonetka.pl wystawia fakturę VAT do 5 dni roboczych po zakończeniu miesiąca - uwzględniając wszystkie zamówienia złożone w danym w miesiącu, którego dotyczy. Faktura wystawiana jest na aktualne dane, które Użytkownik ma podane na swoim koncie w "Panelu klienta" w zakładce "Dane do faktury" w dzień jej wystawienia. Faktura wysyłana jest na adres mailowy, na który zarejestrowane jest konto użytkownika oraz dostępna jest w Panelu Klienta w zakładce “Faktury”.

Co to jest przesyłka niestandardowa?

Przesyłka niestandardowa jest przesyłką, która odbiega od standardów przyjętych w danej firmie kurierskiej, ale mimo to może być przewieziona na odrębnych zasadach, za dodatkową opłatą.
Do przesyłek niestandardowych zalicza się przesyłki:

  • w kształcie owalnym lub cylindrycznym;
  • ciężkie (np. powyżej 30 kg);
  • bardzo długie (powyżej standardów dla większości paczek);
  • z wystającymi elementami;
  • z oznaczeniem „góra/dół”, które nie pozwala obracać paczki;
  • w nieregularnym kształcie, np. trójkątnym;
  • przekraczające wymiary dozwolone dla standardowych paczek.

Jak skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta serwisu Furgonetka.pl?

W razie problemów z zamówieniem możesz skontaktować się Biurem Obsługi Klienta, które odpowie na wszystkie Twoje pytania dotyczące przesyłek i serwisu. Kontakt z Biurem można nawiązać poprzez dedykowany do tego formularz kontaktowy zamieszczony na stronie Furgonetka.pl (po zalogowaniu do konta) lub infolinię dostępną pod numerem telefonu + 48 22 112 08 35 od poniedziałku do piątku w godzinach 8:30 - 16:30.

Czy za pośrednictwem Furgonetka.pl nadam przesyłki z odbiorem w punkcie?

Tak, furgonetka.pl posiada wbudowaną integrację z Paczkomatami InPost, Pocztą Polską oraz Paczką w RUCHu. Możesz zaoferować klientom swojego sklepu internetowego odbiór przesyłek w wybranym przez nich paczkomacie lub kiosku RUCHu. Taka forma odbioru przesyłek cieszy się z roku na rok rosnącą popularnością.

Ile czasu trwa wypłata środków za przesyłkę pobraniową?

Furgonetka.pl może pochwalić się ekspresowym zwrotem środków z tytułu przesyłek pobraniowych, który realizowany jest nawet do 24h. Jeśli prowadzisz sprzedaż i nadajesz dużo przesyłek za pobraniem, szybki zwrot wpłat z pobrań powinien być dla Ciebe bardzo istotny.